مقدمه ای بر فاز 5 طرح پویش: آزمونهای آنلاین

به اطلاع دانش اموزان و اولیای ایشان می رساند فاز 5 طرح پویش (آزمونهای آنلاین درس به درس) جهت شش درس موثرتر در انتخاب رشته تحصیلی در روزهای آتی اجرا خواهد شد. آزمونهای آنلاین  جهت پایه های هشتم و نهم به صورت دومرحله ای (مرحله اول: ریاضی، زبان انگلیسی، فارسی) (مرحله دوم: علوم، عربی و مطالعات) طی دو روز که زمان دقیق آن اطلاع رسانی خواهد شد، به اجرا در خواهد آمد. این آزمونها حاوی سوالات چهارگزینه ای تالیفی دبیران محترم هر پایه-درس می باشد که شامل محتوای آموزشی دروس از ابتدای کتاب تا محل تدریس شده خواهد بود.

نکته: بودجه بندی، زمان، مهلت و شیوه شرکت در آزمون (آدرس وبسایت و نام کاربری و ..) متعاقبا به اطلاع اولیا و دانش آموزان خواهد رسید.

تذکر: شرکت در آزمونهای آنلاین برای کلیه دانش آموزان پایه های هشتم و نهم الزامیست و نمره ی کسب شده در هر ازمون بعنوان بخشی از نمره کلاسی دروس مربوطه منظور می گردد.

دانش آموزانی که جهت شرکت در آزمونها در منزل دسترسی به رایانه و یا اینترنت ندارند، می توانند ضمن هماهنگی در ساعاتی که به اطلاع ایشان خواهد رسید، به آموزشگاه مراجعه و از سالن IT مدرسه استفاده کنند.


ادامه مطلب...

برنامه زمان بندی ملاقات با دبیران

پیرو اطلاعیه قبلی و اطلاع رسانی در کانال سروش آموزشگاه، برنامه زمان بندی هفتگی ملاقات اولیا با دبیران جهت اطلاع و پیگیری وضعیت آموزشی دانش اموزان در هر درس به پیوست همین مطلب آمده است.

خواهشمند است پیش از حضور، حتما ضمن تماس با دفتر معاونت آموزشی به شماره 33600320 هماهنگی لازم صورت پذیرد.

اجرای فاز 4 طرح پویش: خودارزشیابی مقایسه ای درسی

به اطلاع اولیای گرامی کلیه پایه ها می رساند فاز 4 طرح آموزشی-تربیتی پویش (خود ارزشیابی مقایسه ای درسی) که به پیوست همین نوشته هست، تکثیر و طی جلسه آموزشی امروز صبح، جهت تکمیل تحویل کلیه دانش اموزان شد. لازم است اولیای گرامی نیز پیگیر تکمیل و اجرای آن باشند.

-    فاز 4 طرح پویش چیست؟

نمودار شماره 1 پیوست همین نوشته، می تواند بهترین شکل از گزارش روند آموزشی و تحلیلی درس به درس برای دانش آموز و اولیای وی باشد. در این نمودار که طی ترم تحصیلی بر اساس پرسش، آزمون، املا، و... جلسه به جلسه توسط دانش آموز در بازه های 5 نمره ای بدست می آید، فعالیت و عملکرد آموزشی دانش آموز را بصورت شماتیک، تفکیکی و توصیفی به نمایش در میآورد. ارائه این نوع گزارش تفصیلی، میتواند بار روانی استرس زا و دلهره آور ارائه نمرات به اولیا را از "خود" دانش آموز برداشته، شخصیت وی را تحلیل گر بار آورده و در عین حال نمودارهای صعودی، دلگرمی و نمودارهای نزولی، تلنگری برای وی باشد. از سویی این نمودار، مسیر حرکت دانش و سنجش دانش آموز را بصورت مستمر نمایان می کند که قطعا برای قضاوت، بسیار مستدل تر از سنجش های لحظه و ارائه نمرات بصورت تک به تک و با فواصل زمانی است.

شیوه انجام: دانش آموز لازم است نمرات دریافتی از هرکدام از دروس ریاضی، علوم، عربی، زبان، فارسی و مطالعات را به ترتیب با خودکار آبی، خودکار سبز، خودکار قرمز، خودکار مشکی، مداد مشکی و مداد قرمز، پس از محاسبه از مبنای بیست نمره، در نمودار بصورت نقاط علامت گذاری و سپس نقاط همرنگ را به ترتیب به یکدیگر وصل کند تا نمودار پیشرفت درسی هرکدام از دروس بدست آید.

نکته: محور عمودی، نمره ی هر درس را نشان می دهد که بصورت بازه های 5 نمره ای تعریف شده. حداقل نمره، صفر و حداکثر 20 می باشد.

محور افقی شماره جلساتی است که در کلاس درس برای ایشن نمره منظور شده و مبنای شمارش جلسات، جلساتی است که دبیر برای ایشان نمره ای در لیست کلاسی ثبت کرده است. بعنوان مثال:

اولین جلسه ای که (از ابتدای آبانماه) دانش آموز از درسی نمره ای کسب می کند = جلسه اول

دومین جلسه ای که نمره ی دیگری کسب می کند = جلسه دوم

فایل های ضمیمه :

اجرای فاز 1 طرح پویش: جدول برنامه ریزی هفتگی (آبان ماه - هفته اول تا چهارم)

به اطلاع اولیای گرامی پایه های هفتم و نهم می رساند فاز 1 طرح آموزشی-تربیتی پویش (جدول برنامه ریزی هفتگی آبان ماه) که به پیوست همین نوشته هست، تکثیر و طی جلسات آموزشی، جهت تکمیل تحویل دانش اموزان پایه های هفتم و نهم شد. لازم است اولیای گرامی نیز پیگیر تکمیل و اجرای آن باشند.

-    فاز 1 طرح پویش چیست؟

دانش آموز ضمن جلسه ای کوتاه با مشاور مدرسه، اهمیت و شیوه برنامه ریزی درسی را می آموزد تا ماهیگیر شود! و در جدول شماره 3 پیوست همین نوشته برنامه ریزی درسی هفتگی خود را هفته به هفته تنظیم می کند و برای رفع ایراد و ابهامات احیانا به مشاور مدرسه مراجعه می کند. نماینده های علمی-پژوهشی هر کلاس، بصورت روزانه این جداول را بررسی و بر تکمیل آن توسط دانش آموزان، نظارت می کنند. برنامه هر هفته در ابتدای هفته بعد توسط مشاور یا معاون اموزشی مدرسه بررسی می شود و موارد خاص طی جلسات مشاوره ای با ایشان بررسی و ابهامات و کاستی ها مرتفع می گردد. این جلسات مشاوره ای میتواند گروهی و کلی یا فردی باتوجه به تفاوت های دانش آموزان تعریف و اجرا شود.

فایل های ضمیمه :

تحویل جدول ارزیابی شماره 4 طرح پویش

اولیای محترم دانش آموزان خواهشمند است درصورتی که در جلسه روز پنج شنبه 26 مهرماه حضور داشته و جدول ارزیابی شماره 4 طرح پویش را دریافت نموده اند و هنوز تحویل آموزشگاه نداده اند، حتما تا روز شنبه 5 آبانماه ضمن مراجعه به دفتر معاونت آموزشی، جدول مربوطه را تحویل دهند.

آندسته از اولیای گرامی که در جلسه امکان حضور نداشته اند لازم است حتما حداکثر تا روز شنبه 5 آبانماه ضمن مراجعه به دفتر معاونت آموزشی، فرم مربوطه را دریافت و تکمیل نمایند.

در ارتباط با نمون برگ آگاهی از سلامت نیز لازم است در اولین فرصت فرم مربوطه از دفتر معاونت آموزشی آموزشگاه دریافت و پس از تکمیل توسط پزشک، به دفتر معاونت آموزشی تحویل داده شود.

اطلاعیه مهم: اطلاع رسانی تاخیر و غیبت دانش آموزان

اولیای گرانقدر؛

از جهت اهمیت موضوع، خواهشمند است هرگونه تاخیر احتمالی یا غیبت فرزند خود را در هر روز، ابتدای ساعت کار آموزشگاه حتما از طریق شماره های زیر به اطلاع معاونت آموزشی برسانید.

ضمنا کلیه موارد غیبت به دلایل پزشکی حتما مستلزم ارائه گواهی پزشک مربوطه می باشد. در غیر اینصورت موجب ثبت در دفتر انضباطی و کسر نمره انضباط خواهد شد.

دفتر معاونت آموزشی: 33600320                       پیامک: 09333046902

برنامه هفتگی ملاقات اولیا با دبیران آموزشگاه

احتراما به اطلاع اولیای گرامی میرساند برنامه دیدار حضوری اولیای دانش آموزان با بیران دروس مختلف کلیه کلاسها، جهت آگاهی از وضعیت درسی دانش آموزان در دست تدوین است. انشالاه از هفته آینده برنامه از همین بخش و همچنین کانال سروش آموزشگاه به اولیای گرانقدر اطلاع رسانی خواهد شد.

اطلاعیه مهم: برنامه دیدار با اولیا

اولیای گرانقدر دانش آموزان جهت ملاقات حضوری با معاونت آموزشی آموزشگاه می توانند؛

همه روزه (به استثنای دوشنبه ها)؛

از ساعت ( 8 صبح الی 9:25 ) - ( 9:40 الی 11:05 ) - ( 11:20 الی 12:45 ظهر )

به دفتر معاونت آموزشی مراجعه فرمایند.

معرفی طرح آموزشی-تربیتی پویش

طرح آموزشی-تربیتی پویش

پویش در فرهنگ فارسی معین به معنای "حرکت و فعالیت پیگیر در جستجوی چیزی" است. حرکتی پویا، خودجوش و خودمحرک..


طرح پویش نسخه اصلاح شده ی مجموعه برنامه های آموزشی سالهای گذشته دبیرستان متوسطه اول مهاد است که با تلاش و پیگیری های کادر محترم مدرسه با عنوان طرح تلاش جهت پیگیری و همینطور اطلاع رسانی اولیای دانش آموزان از وضعیت آموزشی ایشان به اجرا درآمده بود. نگاهی گذرا بر محتوا و برنامه های طرح، نقاط ضعف و قوت آن را نمایان میسازد. طرح تلاش، طرحی سنگین در راستای پیگیری و نظارت وضعیت آموزشی دانش آموزان است اما آنچه در تدوین آن مورد توجه قرار نگرفته، "خود" دانش آموز است! هویت فردی متفاوت از سایرین که "خود" قابلیت حرکت و برنامه ریزی دارد. هویتی که می تواند با جرقه ای به حرکت درآید و خودمحرک شود. شکل قراردادی و سختگیرانه فرم ها و محتوای طرح تلاش، این "خود" را در دانش آموز بسیار تضعیف کرده و او را به موجودی کاملا تحت کنترل و از پیش برنامه ریزی شده تبدیل می کند. "خود" ی که وجود ندارد. برنامه ریزی و قراردادهایی که با مدیر مدرسه بسته می شود و تخطی از آن موجب برخورد طبق قوانین می شود!


ادامه مطلب...